۱۳۸۸ شهریور ۶, جمعه

هدف نظام از برگزاری چنین دادگاه هایی چیست؟

ImageHost.org


به نظر نمی رسد که این اعترافات پروژه ای باشد برای بازداشت سران اصلاح طلب از قبیل خاتمی کروبی و موسوی .از چندین منظر اگر بخواهیم نگاه کنیم بازداشت شخصیتی همچون خاتمی برای نظام بسیار هزینه خواهد داشت زیرا او دارای وجهه بین المللی و

رئیس دو دولت در چند سال گذشته بوده در مورد شیخ هم این مسئله بعید به نظر می رسد زیرا او یکی از شخصیت های برجسته در زمان رهبری گذشته بوده وشاید بتوان گفت او یکی از کسانی که با شجاعت تمام حق اصلاح طلبی را بیش از دیگران ادا کرده. در مورد موسوی نیز فضا همینگونه است او در این شرایط با پشتوانه 13 میلیون رایی که آورده فعلا در جایگاه مستحکمی قرار دارد.

اما واقعیت ماجرا چیست و چه هدفی در پس این دادگاه های نمایشی برقرار است

به نظرمی رسد این اعترافات تسکین دردی باشد برای جریان راست افراطی تا حرفهای مورد اعتقاد خود را از زبان اصلاح طلبان بشنود تا به تبع آن طرفداران این جناح اعتقاد بیشتری به جناح سیاسی مورد علاقه شان پیدا کنند.

این جناح می خواهد به هوادارانش بگوید همان طور که ما از اول گفته بودیم، جنبش سبز در پی انقلاب مخملی بوده و این اعترافات نیز صحت ادعای ما را به اثبات می رساند. این یک نوع تسکین روحیست که جریان راست افراطی (جناح احمدی نژاد) دارد به خود

می دهد.

پاورقی:

اگربه دستان عطریان فر دقت کنید به وضوح علامت v که یکی از نمادهای جنبش سبز است مشاهده می شود.


۱ نظر:

ناشناس گفت...

واضح است که این دادگاه،تنها نمایشیست تا دل خودیهای نظام را خرسند کند و اندک طرفدار جناح تندرو،راسختر از قبل،تندروی کنند.
مطمئنا این دادگاه،بین اکثریت جامعه،تاثیری جز بی اعتماد شدن به نظام قضایی،در پی ندارد.